سهشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸ – ۰۶:۱۳
افتتاح انجمن علمی بازاریابی ایران در دانشگاه کردستان
با حضور رئیس انجمن علمی بازاریابی ایران، انجمن علمی بازاریابی کردستان در دانشگاه کردستان افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج ، رحمت صادقی رئیس دانشگاه کردستان شامگاه دوشنبه در نشست تخصصی بازاریابی در شرایط بحران برای شرکتهانی کوچک و متوسط که در تالار فردوسی دانشکده علوم انسانی برگزار شد، اظهار داشت: وظیفه خود میدانیم که هرآنچه را که در توان داریم برای ارتباط موثر بین صنعت و دانشگاه برقرار کنیم.
رئیس دانشگاه کردستان عنوان کرد: یکی از اقدامات مهم برای ارتباط بیشتر بین دانشگاه و صنعت تاسیس و افتتاح انجمنهای علمی است.
صادقی تصریح کرد: دانشگاه کردستان دارای ۴۰۰ انجمن علمی بوده و که یکی از مهمترین این انجمنها، انجمن علمی بازاریابی کردستان است که زیرمجموعه انجمن علمی بازاریابی ایران است و امروز افتتاح شد.
وی افزود: استان کردستان به دلیل مرزیبودن و نزدیکی با کشور عراق ظرفیت خوبی برای توسعه شیلات، کشاورزی، گردشگری و سایر بخشها دارد و باید از این ظرفیت استفاده کرد.
در ادامه این نشست تخصصی، احمد خسروی مدیرعامل شرکت شهرکهتی صنعتی کردستان هم تصریح کرد: نیاز است تا بار مسئولیت شعار رونق تولید را از حالت شعاری و سربرگی خارج کنیم و به صورت عملی پای کار بیاییم.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی کردستان گفت: تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه به مشارکت و همدلی مسئولین این دو بخش دارد.
وی تصریح کرد: برگزاری یک نمایشگاه فاخر از دستاوردهای تولیدکنندگان استانی بود و بازدیدکنندگان انتظار چنین نمایشگاه و محصولاتی را در استان کردستان نداشتند.
خسروی بیان داشت: امروز اصل بر بازار است و صنعتگری مهم است که از بازار به مرحله تولید بیاید و اگر صنعتگری از بازار کار خود را آغاز کند جنس و محصولات را به خوبی میشناسد و قطعا موفق خواهد شد.
وی خطاب به تولیدکنندگان حاضر در نشست، افزود: اگر میخواهید تولیدتان پایدار باشد به روز و اهل عمل باشید و دانش خود را ارتقا دهید زیرا شما علاوه بر خودتان در کارآفرینی چندین نفر دیگر نیز تاثیرگذار هستید.
خسروی عنوان کرد: در جمع ما علاوه بر صنعتگران و تولیدکنندگان، تعدادی از حامیان بخش صنعت نیز از جمله محیط زیست، منابع طبیعی و بانکها حضور دارند و امروز از آنها تقدیر و قدردانی خواهد شد و در جلسات بعد نیز از سایر ادارات انجام خواهیم داد.
وی افزود: خوشبختانه امسال توانستیم ۴ تور برای صنعتگران برگزار کنیم که توانستیم از کسب دانش و نحوه کار سایر استانها و صنعتگران نکتهبرداری کنیم و این دانش را به صنعتگران استان انتقال دهیم.
پرویز درگی رئیس انجمن علمی بازاریابی ایران اظهار کرد: ما باید بر روی برند استان کردستان کارکنیم تا شناخته شود و بتوانیم محصولات استان را عرضه و به فروش برسانیم.
رئیس انجمن علمی بازاریابی ایران عنوان کرد: اولین اتفاق که باید بیفتد تغییر در بینش و ظرفیت فکری مدیران ارشد است.
وی افزود: ما کشوری هستیم که بیش از حد فنی زدهایم و یکی از مهارتهایی که کشور را اداره میکند مهارت فنی است اما مهارت فنی تنها ۱۵ درصد در مدیریت نقش آفرینی میکند.
درگی افزود: مهارت بینشی، مهارت ارتباطی، نیز از دیگر مهارتهای مورد نیاز برای توسعه و اداره یک کشور است و اگر ۱۰ درصد از بهانهگیریها و انتقاد از دولت را صرف نزدیکی به مشتریان کنیم وضعیت تغییر خواهد کرد.
رئیس انجمن علمی بازاریابی ایران اذعان داشت: تولید بدون فروش یعنی تولید زباله، اگر ارزشمندترین محصول جهان را نیز تولید کنیم اما نتوانیم آن را بفروشیم یعنی زباله تولید کرده ایم، پس بازاریابی به معنای مدیریت فروش است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان هم با اشاره به کمبودن میزان گردشگر در استان با طرح سوالی اظهار کرد: کردستان با تنوع غنی سرزمینی و جغرافیایی و همچنین اقلیم بسیار خوب و جاذبههای گردشگری و فرهنگی در سال چه میزان گردشگر میپذیرید؟
حسین فیروزی افزود: محصولات کشاورزی استان کردستان با وجود ارگانیک بودن به دلیل عدم اطلاع رسانی و بازاریابی نتوانسته به خوبی در بازارهای فروش خود را عرضه کنند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه ما ظرفیت مرز باشماق را در اختیار داریم، عنوان کرد: اگر محصولات را در بازار باشماق به فروش برسانیم ارزش افزوده داشته و همچنین میتواند از لحاظ اقتصادی و سیاسی نیز اثرگذار باشد.
فیروزی تصریح کرد : تکمیل زیرساختهای حمل و نقل استان رو به اتمام است چراکه ۱۸ سد در دست بهرهبرداری و ۶ سد در دست اجرا داریم و کردستان اینگونه وارد فاز جدید توسعه و پیشرفت خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در ادامه افزود: مگر میشود اینهمه در کردستان آب وجود داشته باشد اما تنها ۱۰ درصد از زمینهای کشاورزی استان آبی باشد و مابقی دیمی باشد این امر قابل قبول نیست.
وی یادآور شد : بعد از ۲ سال توانستیم در حدود ۹۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را آبی کنیم و بی شک این امر به دلیل معرفی ظرفیتهای استان کردستان به وزارت نیرو بود.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷
اخبار مرتبط
پر بازدید ها
پر بحث ترین ها
بیشترین اشتراک
بازار