خانه / اخبار / همه رژیم های مبتنی بر کم غذاخواری مفید نیستند

همه رژیم های مبتنی بر کم غذاخواری مفید نیستند

دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۸ – ۰۹:۱۱

همه رژیم های مبتنی بر کم غذاخواری مفید نیستند

نتایج یک بررسی علمی نشان می دهد اگر چه غذانخوردن برای مدت طولانی با هدف کاهش وزن، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، اما این نوع رژیم های غذایی باید با دقت اعمال شوند.

همه رژیم های مبتنی بر کم غذاخواری مفید نیستند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، واکنش سیستم ایمنی بدن به غذانخوردن های طولانی متفاوت و مبتنی بر نوع رژیم غذایی توصیه شده است و لذا تاثیر رژیم های مختلف این چنینی بر بدن متفاوت است.

امروزه متخصصان تغذیه رژیم های مختلفی را بر مبنای غذانخوردن یا کم غذاخوردن پیشنهاد می دهند که در قالب برخی از آنها فرد برای چند روز از غذا خوردن منع می شود و در برخی از آنها شخص تنها حق آب خوردن دارد. در برخی موارد هم محدودیت های زمانی شش ساعته در روز برای افراد در نظر گرفته می شود.

دانشمندان می گویند این رژیم ها تاثیرات متابولیک متفاوتی بر روی بدن دارند که سیستم ایمنی اشخاص را هم تحت تاثیر قرار می دهند و این اثرگذاری ها ممکن است متفاوت باشند. آنها می گویند قصد دارند در این زمینه مطالعاتی را انجام دهند تا مشخص شود دقیقا چه نوع رژیم های غذایی مبتنی بر غذانخوردن یا کم غذاخواری می تواند مفید باشد.

بر اساس بررسی های اولیه حذف غذا با هدف حفظ تناسب اندام باید حتما کمتر از 24 ساعت باشد و در غیر این صورت سیستم ایمنی بدن آسیب خواهد دید. اگر این کار بیش از 48 ساعت طول بکشد سیستم ایمنی بدن توان خود برای مقابله با عفونت ها یا ترمیم جراحات پوستی را به میزان زیادی از دست می دهد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط


اقامت 24

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار
globe


فناوا صفحات اخبار


رسپینا


هتل تارا


سرمایه


بیمه البرز

دیدن ادامه خبر

درباره admin

همچنین ببینید

گرامیداشت یاد آیت‌الله کوهستانی پراکندن رایحه خوش معنویت در فضای جامعه است/ وقف دارایی‌ها و تاسیس حوزه علمیه در ملک شخصی صدقه جاریه‌ای برای ایشان خواهد بود/ میراث بزرگ آیت‌الله کوهستانی الهام بخش بوده و مسیر انجام فعالیت‌های خیرخواهانه را هموار می‌کند

رئیس جمهور گرامیداشت یاد آیت‌الله کوهستانی را معرفی الگوی اخلاص و عمل صالح و خدمات ماندگار و پراکندن..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *