آخرین خبر فوری
خانه / اخبار / دلالان تعیین کننده سرنوشت تولید مرغ در کرمان

دلالان تعیین کننده سرنوشت تولید مرغ در کرمان

دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۸ – ۰۹:۳۹

دلالان تعیین کننده سرنوشت تولید مرغ در کرمان

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان واحدهای غیر مجاز را مشکل جدی صنعت طیور استان دانست و گفت: متاسفانه تولید استان در این صنعت، دلال محور است تا تولید محور، بنابراین دلال‌ها تعیین کننده سرنوشت تولید این صنعت در استان هستند.

دلالان تعیین کننده سرنوشت تولید مرغ در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین رشیدی در نشست کمیته فنی بیماری‌های طیور استان کرمان اظهار داشت: ما موفق به کسب نتایج مطلوب در خصوص پیشگیری از بیماری‌های طیور در استان شده‌ایم و علی‌رغم شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان‌های مجاور، چندین سال متوالی از ورود این بیماری به استان جلوگیری کرده‌ایم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه در استان کرمان زنجیره کامل واحدهای پرورش طیور وجود دارد، بیان داشت: تعدادی از واحدهای گوشتی و تخم‌گذار به صورت غیرمجاز بوده و مدیریت بهداشتی و امنیت زیستی مناسبی ندارند و موجب اشاعه بیماری در سطح استان هستند.

وی واحدهای غیر مجاز را مشکل جدی صنعت طیور استان دانست و تصریح کرد: متاسفانه تولید استان در این صنعت، دلال محور است تا تولید محور، بنابراین دلال‌ها تعیین کننده سرنوشت تولید این صنعت در استان هستند.

رشیدی با اعلام اینکه اتحادیه تعاونی‌های مرغ به‌غیر از یک تعاونی در شهرستان رفسنجان، تشکل قوی ندارند، تصریح کرد: انبارهای نگهداری نهاده‌های طیور شرایط بهداشتی لازم را ندارند و در حال حاضر گرمای تابستان مزید بر علت مشکلات مرغداری‌ها شده است و تیم رصد و پایش اداره تشخیص و درمان این اداره کل کمبودهای واکسن را بررسی کرده و سعی در تامین آنها دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان از ممیزی واحدهای مرغ تخم‌گذار و گوشتی استان خبر داد و بیان داشت: قرار است تمام واحدهای مرغداری استان ممیزی شده و از فعالیت واحدهای غیر بهداشتی جلوگیری به‌عمل آید.

انتهای پیام/3388/ق

اخبار مرتبط


اقامت 24

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار
globe


فناوا صفحات اخبار


رسپینا


هتل تارا


سرمایه


بیمه البرز

دیدن ادامه خبر

درباره admin

همچنین ببینید

ابراز همبستگی رئیس جمهوری ماداگاسکار در پی حمله تروریستی به کنسولگری ایران در دمشق

رئیس جمهوری ماداگاسکار در پی حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق، در پیامی از طرف خود و ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *