آخرین خبر فوری
خانه / اخبار / روز مباهله، عید بزرگ مسلمانان و سند زنده حقانیت اهل‌بیت (ع) است

روز مباهله، عید بزرگ مسلمانان و سند زنده حقانیت اهل‌بیت (ع) است

دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۸ – ۲۰:۳۹

روز مباهله، عید بزرگ مسلمانان و سند زنده حقانیت اهل‌بیت (ع) است

امام‌جمعه اردکان با اشاره به عظمت و فضیلت روز مباهله و تأکید بر بزرگداشت آن گفت: روز مباهله، روز عید بزرگ مسلمانان و سند زنده‌ای بر حقانیت اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است.

روز مباهله، عید بزرگ مسلمانان و سند زنده حقانیت اهل‌بیت (ع) است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در گفتگو با خبرنگار فارس در اردکان، با اشاره به فرارسیدن روز مباهله گفت: پیامبر اکرم همراه با چهار نفر از اهل‌بیت خود وارد میدان مباهله شد و طرف دیگر میدان هم بزرگان مسیحیان نجران به همراه عده زیادی بودند. وقتی بزرگان و علمای مسیحی این صحنه را دیدند متوجه حقانیت پیامبر اسلام شدند و از مباهله انصراف دادند.

وی بابیان اینکه مباهله، یکی از بزرگ‌ترین فضائل اهل‌بیت است، اظهار داشت: در روایتی از حضرت امام رضا (علیه‌السلام) آمده است که بزرگ‌ترین فضیلت قرآنی امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) همین آیه مباهله است که خدای متعال آن حضرت را نفس و جان پیامبر اکرم معرفی کرده است.

امام‌جمعه اردکان گفت: در کتب اهل تسنن هم موضوع مباهله به‌عنوان یک فضیلت بزرگ و بی‌نظیر برای حضرت علی (علیه‌السلام) نقل‌شده است و مفسران از این آیه استفاده کرده‌اند که آن حضرت همه فضائل و صفات پیامبر را جز نبوت دارا بوده است.

وی بابیان اینکه از نکات مهم دیگری که از این آیه استفاده می‌شود این است که خدای متعال در آیه مباهله حسنین را فرزندان پیامبر خطاب کرده است، اظهار داشت: این موضوع نشانه این است که پیامبر اسلام می‌خواست به مسلمانان برساند که نسل من و فرزندان واقعی من آن‌ها هستند. نکته مهم اینکه باوجودآنکه ابراهیم فرزند خردسال پیامبر در قید حیات بود او را در جریان مباهله نیاورد!

شاکر تصریح کرد: مباهله و نزول آیه تطهیر نشان داد که اسلام برحق است و دلیلی بر صداقت گفتار پیامبر اسلام بود و سند زنده‌ای بر عظمت و حقانیت اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است و ما افتخار پیروی از آنان راداریم.

وی در پایان گفت: روز مباهله یعنی روز بیست و چهارم ذی‌الحجه یک روز عید بسیار بزرگ برای ما مسلمانان است که باید آن را گرامی بداریم. روز بیست و پنجم ماه ذی‌الحجه نیز روز نزول سوره "هل اتی" و روز خانواده است که فضیلت زیادی دارد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط


اقامت 24

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار
globe


فناوا صفحات اخبار


رسپینا


هتل تارا


سرمایه


بیمه البرز

دیدن ادامه خبر

درباره admin

همچنین ببینید

ابراز همبستگی رئیس جمهوری ماداگاسکار در پی حمله تروریستی به کنسولگری ایران در دمشق

رئیس جمهوری ماداگاسکار در پی حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق، در پیامی از طرف خود و ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *