آخرین خبر فوری
خانه / اخبار / زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم می‌شود

زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم می‌شود

سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸ – ۱۳:۱۱

زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم می‌شود

استاندار گلستان گفت: برای جذب بیشتر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باید زیرساخت‌های لازم در استان ایجاد شود.

زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، هادی حق‌شناس ظهر امروز در مراسم افتتاح متمرکز پروژه‌های شهرستان گنبدکاووس در مرکز آموزش عالی شمس اظهار کرد: امروز همه امید دولت به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است و برای جذب بیشتر سرمایه‌گذاری در این بخش باید زیرساخت‌های اولیه و مهم مانند راه دسترسی، آب ، برق و غیره فراهم شود.

وی با اشاره به خسارت سیل اخیر افزود: سیل اخیر چهار هزارو 800 میلیارد تومان به استان خسارت وارد کرد در صورتی که اگر زیرساخت‌های لازم در استان وجود داشت این خسارت‌ها حدود 40 درصد و نزدیک حدود دو هزار میلیارد تومان کاهش می‌یافت و ما برای به حداقل رساندن سیل نیاز به 130 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سد نرماب داشتیم.

استاندار گلستان با بیان اینکه برخی از سرمایه گذاران اهلیت سرمایه‌گذاری ندارند، تصریح کرد: در سال گذشته بانک‌های استان پنج هزار میلیارد تومان به بخش تولید و سه برابر این مبلغ در بخش‌های دیگر ترزیق شد که اگر این تسهیلات در مسیر درست و اصولی پرداخت می‌شد امروز منشا عمران، آبادانی و اشتغال استان بود.

وی ادامه داد: تسهیلات بدون ارزیابی کامل از پروژه نباید پرداخت شود زیرا برخی از متقاضیان با تصور دریافت تسهیلات و کلنگ زنی و طولانی کردن اجرای پروژه وارد میدان می‌شوند، باید تسهیلات بر اساس طرح توجیه اقتصادی پرداخت شود تا منشا اشتغال و عمرانی باشد.

حق شناس با اشاره به واحدهای مسکونی خسارت دیده در سیل اخیر گفت: 10 هزارو 300 واحد مسکونی تعمیراتی در استان به پایان رسیده و مجوز سه هزار واحد مسکونی تعمیراتی جدید نیز بتازگی گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: بنا داریم با احداث همه واحدهای مسکونی تخریبی تا پایان سال پرونده مسکن سیل زدگان را به معنای واقعی تا پایان سال مسدود کنیم.

استاندار گلستان با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهیدان باهنر و رجایی افزود: این شهیدان با اجرای پروژه های عمرانی ماندگار نشدند زیرا طول عمر خدمت آنها بیشتر از 28 روز نبود اما اخلاق آنها در سیاست، اقتصاد و دیگر موضوعات به شکلی بود که در طول تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار خواهند بود.

وی با بیان اینکه قطار توسعه کشور در حرکت بوده و توقف ندارد گفت: نظام اسلامی و کشور منتظر هیچ مسئولی نخواهد ماند و قطار توسعه همواره در حال حرکت است همانطور که در چهل سال گذشته حرکت کرده و چهل سال آینده نیز با فرمایشات مقام معظم رهبری ادامه دارد پس بهتر است رفتار و مکارم اخلاقی مسوولان متناسب موازین اسلامی و اسلامی باشد تا ماندگار شوند.

حق شناس با اشاره به تنگناهای دولت در چند سال گذشته خاطر نشان کرد: با وجود همه تنگناها و تحریم ها توسط دشمنان تعداد شاغلان کشور از 21 میلیون نفر در سال 1397 به 23 میلیون و 800 هزار نفر افزایش یافته و این در صورتی است که فروش نفت در این سال‌ها کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته در استان 900 میلیارد تومان پروژه افتتاح و کلنگ زنی شد که این رقم امسال به یک‌هزارو 800 میلیارد تومان افزایش یافته و از این میزان 600 میلیارد تومان آن توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

استاندار گلستان با بیان اینکه در سال گذشته 60 درصد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استان در گنبدکاووس صورت گرفته، تصریح کرد: امید داریم در دهه فجر امسال این سرمایه‌گذاری 40 درصد افزایش یابد.

انتهای پیام/83002/

اخبار مرتبط


اقامت 24

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار
globe


فناوا صفحات اخبار


رسپینا


هتل تارا


سرمایه


بیمه البرز

دیدن ادامه خبر

درباره admin

همچنین ببینید

ابراز همبستگی رئیس جمهوری ماداگاسکار در پی حمله تروریستی به کنسولگری ایران در دمشق

رئیس جمهوری ماداگاسکار در پی حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق، در پیامی از طرف خود و ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *