آخرین خبر فوری
خانه / اخبار / چرا قصه گویی جای خود را به تکنولوژی و فضای مجازی داده است؟

چرا قصه گویی جای خود را به تکنولوژی و فضای مجازی داده است؟

سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸ – ۰۸:۲۸

چرا قصه گویی جای خود را به تکنولوژی و فضای مجازی داده است؟

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از برگزاری اولین جشنواره قصه‌گویی در ابرکوه خبر داد و گفت: امروزه وجود تکنولوژی‌های جدید، پیچیدگی‌ها و مشکلات عدیده در خانواده و جامعه موجب شده که هنر قصه‌گویی به نوعی به فراموشی سپرده شود.

چرا قصه گویی جای خود را به تکنولوژی و فضای مجازی داده است؟

زهره فلاح زاده در گفتگو با خبرنگار فارس از ابرکوه، با بیان اینکه اولین جشنواره قصه‌گویی شهرستان ابرکوه با تلاش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ابرکوه به منظور شرکت در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزار شد اظهار کرد: بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در بخش‌های اصلی قصه 90 ثانیه، قصه زندگی من، قصه‌های شهر من، قصه‌گویی کلاسیک و مدرن برگزار می‌شود.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شماره یک ابرکوه خاطرنشان کرد: مرحله شهرستانی جشنواره مذکور نیز با شرکت 5 نوجوان دختر، 5 نفر بزرگ‌سال و 2 مربی کانون برگزار شد که فیلم‌های آن انتخاب و شرکت در مرحله استانی به مرکز استان ارسال شد.

فلاح زاده به برگزاری کلاس‌های قصه‌گویی با حضور استاد مهدی آرایی اشاره کرد و افزود: امروزه کمبود اوقات فراغت، وجود تکنولوژی‌های جدید، پیچیدگی‌ها و مشکلات عدیده در خانواده و جامعه موجب شده که هنر قصه‌گویی به نوعی به فراموشی سپرده شود.

وی تصریح کرد: این در حالی است که قصه‌گویی سنتی است که از قدیم وجود داشته و والدین و اجداد ما همواره برای کودکان قصه می‌گفتند. از سوی دیگر قصه‌گویی برای کودکان موجب افزایش سطح هوش اجتماعی آنان شده و نقشی اساسی در شکل‌گیری شخصیت دارد.

مسؤول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ادامه داد: آموزش اخلاقیات پسندیده به کودکان، آگاهی از اصول فرهنگی و ریشه‌های اعتقادی، افزایش مهارت‌های کلامی و شنیداری، افزایش قدرت تخیل، تصویرسازی و خلاقیت، از جمله تأثیرات مثبت قصه‌گویی برای کودکان است.

فلاح زاده اضافه کرد: قصه‌گویی ابزاری برای تقویت حافظه، گسترده کردن محدوده فکری کودک و بهبود بخش توانایی ارتباط برقرار کردن با دیگران است. ضمن اینکه به کودک کمک می‌کند تا با آرامش بیشتری با مشکلات روبه‌رو مواجه شده و راهکاری برای رفع آن بیابد.

انتهای پیام/90027

اخبار مرتبط


اقامت 24

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار
globe


فناوا صفحات اخبار


رسپینا


هتل تارا


سرمایه


بیمه البرز

دیدن ادامه خبر

درباره admin

همچنین ببینید

ابراز همبستگی رئیس جمهوری ماداگاسکار در پی حمله تروریستی به کنسولگری ایران در دمشق

رئیس جمهوری ماداگاسکار در پی حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق، در پیامی از طرف خود و ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *