آخرین خبر فوری
خانه / اخبار / کار جهادی ریشه در اقتصاد اسلامی دارد

کار جهادی ریشه در اقتصاد اسلامی دارد

دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۸ – ۰۷:۳۰

کار جهادی ریشه در اقتصاد اسلامی دارد

عضوهیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه اقدامات جهادی موجب مبارزه با فقر، رشد و توسعه جامعه و توجه به ارزش‌های الهی می‌شود گفت: گفتمان جهادی بر اساس اهداف و رضایت الهی بوده و عبادت محسوب می‌شود.

کار جهادی  ریشه در اقتصاد اسلامی دارد

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره لزوم ترویج فرهنگ جهادی و اجرای اقدامات جهادی در جامعه گفت: کار جهادی به معنی فعلی در کشور ما و کارهای داوطلبانه و خیریه به معنای موجود در کشورهای خارجی چندین دهه است که آغاز شده و برخی سازمان‌های بین‌المللی با اهداف انسان دوستانه کارهایی را پیگیری کرده و دولت هم از آنها حمایت می‌کند.

وی گفت: اقدامات انجام شده در این راستا برای آن است که اجازه ندهد فاصله طبقاتی زیاد شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: اگر تعاونی بزرگی که در آن تعداد زیادی افراد مشارکت دارند از تخفیف‌های مالیاتی در برابر رقبای بخش خصوصی برخوردار شوند چون منافع آن به تعداد زیادی از مردم بازمی‌گردد، در واقع به مردم بها داده ایم.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: برخی‌ دانشگاه‌ها در سطح اول علم و دانش دنیا وجود دارند که بر اساس وقف و خیریه تاسیس شده‌اند. کار جهادی برگرفته از نوعی نگاه خاص بر اساس اقتصاد اسلامی است که یکی از پایه‌های آن در 1400 سال قبل شکل گرفته است و دنیای فعلی بعداز گذشت 14 قرن و بر اساس تجربه قبلی در دنیای اسلام و دستورات مرسوم به سمت کارهای خیریه و عام‌المنفعه رفته است.

وی افزود:‌اقتصاد وقف آن است که وقف و تلاش کرده، خلق ثروت داشته باشیم نه برای خود بلکه تمامی این آورده را در اختیار یک هدف مقدس به کار بگیریم.این در حالی است که ما در مورد هدف نسبت به دنیا طور دیگری فکر می‌کنیم. چرا که غربی‌ها به دنبال حل و فصل مسائل خود هستند اما جامعه اسلامی به دنبال رضایت خداوند است.

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: اقدامات جهادی که برگرفته از گفتمان جهادی است بر اساس اهداف و رضایت الهی است و چون این هدف کسب رضایت متعال است می‌توانیم با استفاده از وقف ملک یا وقف جان و جسم رضایت الهی را به دست آوریم.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: آنچه در فقه ما می‌گویند وقف باید کالا باشد اما مفهوم کار جهادی چیزی شبیه به وقف است که می‌تواند وقف جان، وقف جسم، وقف تخصص و وقف زمان باشد که تمامی این وقف‌ها معنوی بوده و بر اساس کسب رضایت الهی است بدون آنکه مطالبه مالی داشته و یا اجباری برای این کار داشته باشیم.

وی گفت:‌ تمام اقدامات جهادی و گفتمان جهادی برای کسب رضایت الهی بوده و نوعی عبادت محسوب می‌شود که آثار آن در زندگی فعلی و آخرت بسیار مؤثر است.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت:‌ اقدامات جهادی باعث مبارزه با فقر، رشد و توسعه جامعه و توجه به ارزش های الهی می‌شود که آثار پربرکتی در زندگی جهادگران خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «فرهنگ جهاد و کار جهادی را ترویج کنیم تا مشکلات حل شود» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط


اقامت 24

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار
globe


فناوا صفحات اخبار


رسپینا


هتل تارا


سرمایه


بیمه البرز

دیدن ادامه خبر

درباره admin

همچنین ببینید

ابراز همبستگی رئیس جمهوری ماداگاسکار در پی حمله تروریستی به کنسولگری ایران در دمشق

رئیس جمهوری ماداگاسکار در پی حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق، در پیامی از طرف خود و ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *